"Gratis e-books zijn achterhaald."
"Gratis weggevers bevatten geen toegevoegde waarde, alleen maar goedkope tips die iedereen al kent."
"Gratis weggevers leveren geen klanten op."
Zo maar een paar uitspraken die ik regelmatig hoor. Maar weet je?
🔥 90% van mijn klanten komt bij mij binnen via een gratis weggever.
🔥 73% koopt eerst een instapproduct (n.a.v. de weggever), voordat ze doorstromen naar een groter programma.
Dat maakt voor mij het creëren van waardevolle weggevers essentieel. Het bepaalt letterlijk hoeveel en welke leads ik aantrek en daarmee welke omzet ik draai in een jaar. Niet bepaald iets om luchtig over te doen dus. ;-)
Bovendien geldt ook: wat is er nu leuker dan gratis geven? Ik houd van cadeautjes geven. Waarbij mensen achteraf zelf de urge voelen om door te pakken. Zonder dat ik hoef te pushen of te spammen.
Wel is het hierbij van groot belang dat je:
Super specifiek bent in het onderwerp/de titel, zodat jouw weggever precies de juiste klanten voor jou aantrekt.
Geen enorm boekwerk maakt van jouw weggever (die belandt op de grote hoop), maar juist een beknopt scanbaar document maakt (wat smaakt naar meer). Less is more!
Een aantrekkelijk aanbod doet, want jouw leads zijn hot hot hot als ze jouw weggever net hebben aangevraagd.
Daarmee wordt jouw gratis weggever de belangrijkste asset voor het aantrekken van nieuwe klanten i.p.v. een opvulling van jouw maillijst.
Dat gun ik jou ook.
In Verkopen met Freebies realiseer (of optimaliseer) je in 5 dagen jouw waardevolle weggever, die direct nieuwe klanten oplevert.
Ik neem je mee in:
De titel; waar jouw titel aan moet voldoen, zodat het daadwerkelijk potentiële klanten aantrekt i.p.v. enkel de maillijst opvult.
De inhoud; hoe je ervoor zorgt dat je een behapbare kwalitatieve inhoud neerzet, want less is more.
Het aanbod; hoe je aan het eind van jouw weggever een aantrekkelijk aanbod presenteert, zodat jouw weggever ook direct klanten oplevert.
De opt-in; hoe je een converterende aanmeldpagina neerzet, zodat de geïnteresseerde mensen ook echt jouw weggever aanvragen.
De bedanktpagina; hoe je de bedanktpagina inricht, zodat je ook daar direct een kans hebt om te verkopen.
Oftewel, na deze 5 dagen heb je een converterende weggever die jouw maillijst laat groeien met ideale klanten én ook meteen geld oplevert.
Praktische details:
Geschikt voor: course creators & ondernemers met online trajecten.
Geschikt voor: evergreen weggevers; e-books, checklists, podcasts, video’s, pre-recorded masterclasses etc.
Onlangs meegedaan aan de Verkopen met Freebies Challenge. De week erna had ik afkick verschijnselen ;-). Heel fijn om to the point, praktisch aan de slag te gaan met mijn weggever (s). Waar ik normaliter in de consumeerfase blijf tijdens een challenge, ben ik deze week ook daadwerkelijk wat gaan doen. Daarnaast zoveel inspiratie en zin gekregen om een stapje verder te gaan en meer te gaan doen met funnels binnen mijn bedrijf! Dankjewel Mylène
Verkopen met freebies gedaan. Super fijne werkwijze! Mylène is duidelijk en gestructureerd! Je krijgt voldoende uitdaging en werk maar niet te veel zodat het behapbaar blijft!
Onlangs deed ik mee met ‘Verkopen met Freebies’ en dit was super waardevol! Dankzij Mylène heb ik nieuwe inspiratie voor weggevers (en het proces erachter) én daarnaast nieuwe inzichten gekregen voor mijn huidige weggever. Kortom: een mega aanrader!
De cursus verkopen met freebies was super leerzaam! In korte tijd een converterende weggever neerzetten (zowel inhoudelijk als technisch) is toch best een uitdaging! Maar met Mylène aan je zijde wordt het een stuk makkelijker, omdat ze je stap voor stap aan de hand neemt. Ik kan na deze week zeggen dat ik voor het eerst echt mega trots ben op wat ik heb neergezet. Ik voel me nu veel zekerder om te gaan adverteren met deze weggever. Absoluut een aanrader als je super snel iets gaafs en waardevols wilt neerzetten voor jouw doelgroep!